מהי זוגיות טובה?

מהי זוגיות טובה?

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

מהי זוגיות טובה? זו שאלה שיש עליה תשובות רבות. תלוי את מי שואלים. יש שיגידו שזוגיות טובה היא האפשרות להתפשר, יש שיגידו תקשורת טובה, הכלה של בן/בת הזוג, אהבה, הבנה, קבלה ועוד.
הכל נכון. אין תשובה אחת נכונה לזוגיות טובה. זה משתנה מאדם לאדם, מזוג לזוג.
החשוב יותר הוא האם אנו מסוגלים בכלל לעצור ולשאול את עצמנו האם הזוגיות שלי טובה? האם טוב לי בזוגיות? מה טוב ומה לא? וכל זה כשמערכת היחסים תקינה ולא כשקורה משהו. להקדים תרופה למכה. אם המסקנה היא שאני נמצא בזוגיות לא טובה, האם אני מכון לקחת אחריות על החיים שלי, על הזוגיות שלי כדי שתהיה טובה?
מרבית האנשים לא עוצרים ושואלים את השאלות הללו. השאלות הללו, בדרך כלל, נשאלות כשיש משבר בנישואים, כשהמריבות הן בלתי פוסקות, כשכל אחד מתבצר בעמדתו ומתחילה התרחקות אחד מהשנייה, כשיש בגידה. חלק מהזוגות פונים לייעוץ זוגי בשלב זה בנסיון להציל את הזוגיות, את המשפחה. לפעמים זה מצליח ועוזר אך לפעמים זה מאוחר מדי. ההתרחקות היא כבר כל כך גדולה והקרע הוא עמוק שלא ניתן לגשר. שלא לדבר על בגידה. בבגידה יש תמיד צד שהוא פגוע ומאוד קשה לו להמשיך הלאה. אבל צריך להבין שבגידה היא תוצאה. תוצאה של מערכת יחסים עכורה, קרה ומרוחקת. ללא יכולת לקיים שיחה אחד עם השנייה, כשהמשקעים אצל כל אחד מבני הזוג הם גדולים. כשיש כל כך הרבה משקעים, מרבית האנשים באופן טבעי מגינים על עצמם מפני משקעים נוספים ופגיעות. ההגנה היא הסתרת הרגשות. הסתרת רגשות מביאה גם למאבקי כוח. נסיון של כל אחד מהצדדים לפגוע בצד השני כמה שיותר. התנהגות זו דומה הרבה פעמים לסוג התנהגות שדוגלים בה אויבים. לא אוהבים. (כמעט אותם אותיות, י' ה' מתחלפות).

במצב כזה, אם מערכת היחסים חשובה לכם, אם אתם אוהבים אחד את השנייה ורוצים בכל זאת לנסות ולשקם, יש לזכור באמת שמולך עומד/ת אהוב/ה ולא אויב/ת ולהתחיל להתנהג אחד כלפי השנייה בצורה זו. ורצוי מאוד לקבל עזרה. ברוב הפעמים בנוכחות איש מקצוע הדברים נראים אחרת ומתבהרים. תקבלו כלים לשנות את הזוגיות שלכם ולהתחיל לתקשר נכון.

זוגיות טובה לכם,
בהצלחה
פנינה מזן
יועצת זוגית ואישית

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly