ייעוץ זוגי – אל תחששו, תנסו

ייעוץ זוגי – אל תחששו, תנסו

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

זוגות רבים חוששים או נמנעים לפנות לייעוץ זוגי. נשאלת השאלה למה? הרי אם רוצים לשמר את הזוגיות ולא מצליחים להתגבר על מצבים מסויימים שמביאים כל פעם מחדש להתרחקות בתוך הזוגיות, נראה שהפתרון הטוב ביותר לגשת לאיש/ת מקצוע ולנסות "לתקן" ולשפר. בדיוק כמו שיש תקלה בחשמל בבית ומזמינים חשמלאי או כל בעל מקצוע אחר. ובכל זאת, זוגות רבים לא פונים.

ישנם מספר סיבות לאי פניה או הימנעות. האמונה שזה לא יעזור כי אנשים לא משתנים, אי רצון לשתף אדם זר בתוך החיים הפרטיים שלי, קושי להיפתח בפני אדם זר, והסיבה הכי משמעותית זה הודיה בכישלון.
לאנשים נדמה כי אם יפנו לבעל מקצוע בתחום הזוגיות זה כאילו מודים הם שלא הצליחו בבחירת בן/ת זוג מושלם כפי שחשבו, ובעצם זו היתה "טעות" להתחתן איתו/ה. מעטים הם האנשים שימליצו לכם על איש מקצוע בתחום הזה כדי לא להודות שהם טופלו בעבר. וחבל. כי אין כמו בעל ניסיון.
המון אנשים חוששים מפני האשמה של יועץ/ת זוגי/ת במערכת היחסים שלהם עם בני/ות זוגם.
כל הסיבות בהחלט מובנות אך ניתן להתגבר עליהם כשמבינים מה עומד מנגד. במרבית המקרים יכלו זוגות רבים לחסוך המון מפחי נפש לעצמם ולבני/ות זוגם והכי חשוב לילדיהם אם היו פונים לאיש מקצוע.
הפנייה לאיש /אשת מקצוע אינה מראה על כישלון בבחירת בן או בת הזוג. להיפך, פנייה לאדם מקצועי לקבלת עזרה מראה על בגרות ולקיחת אחריות לחיים של הזוג. בעצם הפנייה יש בעצם בקשה לשנות כי משהוו לא "עובד" טוב. ולכן אם רק המחשבה הזו תשנה ותובן נכון הרבה מצבים לא נעימים יחסכו מבני הזוג.
כמובן שיש לבחור בעל מקצוע מיומן אבל הכי חשוב שתהיה כימיה בין הזוג ליועץ /יועצת זוגיות. ואת זה אפשר בשיחת טלפון להרגיש או לאחר הפגישה הראשונה.
עצתי לכם, אל תחששו. תנסו.

בהצלחה.

 

לכרטיס של פנינה

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly