ייעוץ זוגי אחרי בגידה

ייעוץ זוגי אחרי בגידה

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

בגידה של אחד מבני הזוג במערכת זוגית, יכולה לגרום "לפיצוץ" משמעותי ונראה כי אין דרך חזרה, אך לא בהכרח. לעיתים בגידה היא פתח מצוין להימלט ממצוקות רגשיות שהצטברו עם השנים וזה הזמן להוציא את כל מה שבני הזוג "צברו" בליבם כלפי הצד השני לאורך כל חיי הנישואין. פתח זה, יכול להיות אפקטיבי, כאשר מערבים צד שלישי בסיפור, שהוא למעשה מטפל זוגי מקצועי אשר ירד לעומק הבעיה וינסה להבין כיצד הסערה חלחלה לחיי הנישואין של אותו זוג.

 

למה אנשים בוגדים?

 

חוקרים רבים גילו כי יש קשר ישיר בין תקשורת לקויה וסוג של חיי שגרה דיי "משעממים" לבין בגידה של אחד מבני הזוג. חשוב לציין כי כל מקרה הוא לגופו ולכל אדם יש דפוסי התנהגות שונים המביאים אותו לבגוד בבן הזוג ולנהל רומן מחוץ לנישואים. בגידה יכול לקרות כתוצאה מ- אופי חלש, חוסר תשוקה לבן הזוג, תסכול, פחד, מרמור, חיים משעממים, נפילה פתאומית ועוד. במקרים מסוימים, מדובר גם באנשים אשר אוהבים הרפתקאות בחייהם והם אינם מסוגלים להיות נאמנים לבני זוגם, גם אם הם חיים חיי שגרה תקינים והם נאהבים.

 

הטיפול הזוגי והשלכותיו

 

משבר הבגידה בחיי הנישואין, לרוב מסמל את סיומן ובאופק הנבגדים כבר מתחילים לדמיין את חייהם בנפרד. למעשה הם חשים כי לעולם הקשר לא יוכל לשוב לנקודה בה התחילה הרומן והתפרצה בפתאומיות לחייהם ומכאן, הדרך למדרגות הרבנות קצרה מתמיד. אך זכרו כי ישנם זוגות רבים אשר הצליחו לשקם את חיי הנישואין לאחר בגידה ואף בסיום התהליך הם הצהירו כי החיים לאחר הבגידה טובים יותר משהיו בעבר, מכיוון שהם פתרו בניהם משקעים רבים ומחלוקות ישנות לכן – חשוב שלא לאבד תקווה.
מרבית הזוגות אשר פונים לעזרה באמצעות ייעוץ זוגי בעקבות משבר אימון של בגידה, לרוב מגיעים עם רצון רב לשקם את הקשר, שזהו יתרון רב וכבר חצי דרך מבחינת הטיפול. יתרה מכך, הם מודעים כי ללא סיוע מקצועי, קשה ואף בלתי אפשרי לשקם את הקשר בכוחות עצמם. חשוב לציין כי שיעורי ההצלחה הינם גבוהים בשיקום יחסים לאחר בגידה, כך שתמיד כדאי לנסות ולא להרים ידיים.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly