טיפול זוגי – איך הוא יכול לסייע לכם?

טיפול זוגי – איך הוא יכול לסייע לכם?

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

זוגיות היא מערכת יחסים מורכבת המציעה לנו מצד אחד את הסיפוק וההנאה שבחיים משותפים עם אדם אותו אנו אוהבים, ומצד שני מעמידה אותנו במצב מתמיד של שיתוף, ויתור ופשרה על ערכים, העדפות, רצונות וצרכים. זוגיות הוא גם עניין תלוי תרבות, כשישנן תרבויות בהן זוגיות מתחילה בגיל צעיר מאוד, ואפשרות הפרידה היא אפשרות נדירה מאוד, בעוד תרבויות אחרות מעודדות את הביטוי האישי של האינדיבידואל, גם אם זה בא על חשבון מערכות יחסים עם בני אדם אחרים.

זוגיות זה לא רק רומנטיקה

אם אתם נמצאים בתוך זוגיות, אבל אתם מרגישים שזה לא עובד, שאתם לא מצליחים לתקשר, שכל אחד מן הצדדים מסתגר בעמדות שלו, ולא מוכן לבוא לקראת הצד השני, אין זה אומר בהכרח שאתם לא מתאימים ואין זה אומר בהכרח שאתם לא אוהבים. כל מה שזה אומר הוא, שאתם פשוט לא יודעים כיצד לנהל את המערכת הזוגית בצורה אפקטיבית, והידע זה הוא חשוב על אף התפיסה הרומנטית שכולנו מעדיפים להעניק לחיי הזוגיות באופן אוטומטי. זוגיות היא רומנטית, אבל היא גם פרקטית, וכדי לקיים זוגיות מוצלחת יש לטפח את שני המישורים.

להבין את עצמכם, ולהבין את הצד השני

במקרה כזה, טיפול זוגי יכול מאוד לסייע לכם, והוא יכול לסייע לכם בכמה מישורים שונים. הטיפול מיועד להושיב את שניכם יחד, ולשוחח על מצבכם, על הרגשות שלכם, על המחשבות שעוברות אצלכם בראש ואינכם חושפים אותן לצד השני, והוא מאפשר לכם להבין למה אתם נוהגים כך. מרבית הזוגות הנכנסים לתהליך של טיפול זוגי חווים הפתעות רבות לגבי אופן החשיבה של הצד השני, כשהם מגלים שאותן כוונות רעות שהם ייחסו לצד השני, הם בעצם דברים אחרים לחלוטין שאתם יכולים להבין ולהתחבר אליהם.

להצטייד בכלים לעתיד

טיפול זוגי הוא לא רק תהליך שבא לדבר על העבר ועל המצב, אלא גם להעניק לכם כלים להתמודד עם הדברים בצורה אפקטיבית בעתיד. כלים של שיחה ותקשורת, כלים של ביחד ולחוד, כלים של פעילות משותפת אל מול חיים פרטיים, ובסך הכל כלים שחשובים מאוד לתחזוקה של זוגיות מספקת, מהנה ורצויה על שני הצדדים.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly