זוגיות פרק ב' – להערך מחדש

זוגיות פרק ב'  – להערך מחדש

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

פרק ב' טומן בחובו קשיים רבים. ישנם קשיים טכניים (ילדים והסדרי ראייה, קשיי פרנסה), ישנם קשיים רגשיים (פחד להיפגע, דימוי עצמי) ועוד .
כל מתגרש ומתגרשת מבטיחים לעצמם שהזוגיות הבאה שלהם תהיה מדהימה. שכל מה שלא היה בזוגיות הראשונה יהיה בזוגיות פרק ב'. תהיה הקשבה ותקשורת, תהיה אהבה, תהיה הערכה ואכפתיות. אמפטיות. כל אחד רוצה לאהוב ויותר מזה להרגיש נאהב. ולכן גדולה האכזבה פי כמה כשדברים אלו לא מתממשים. שפתאום מגלים שהזוגיות הזו דומה מאוד לזוגיות הראשונה. זו בעצם כמעט אותה זוגיות רק עם בן זוג אחר. ולפעמים היא מסובכת יותר מכיוון שנוספים לתוך הזוגיות הזו ילדים שלה וילדים שלו. דברים שהפריעו לי בזוגיות הראשונה מפריעים לי גם בזוגיות השנייה.

הסיבה שזוגיות פרק ב' הרבה פעמים דומה לזוגיות פרק א' היא כי אנו קשורים בדפוסים מסוימים לגבי עצמנו ולגבי בני זוגנו ולא משנים כלום. לא תמיד אנו יודעים להגדיר לעצמנו מה בעצם אנחנו באמת רוצים וללכת עם האמת שלנו. מי שהתפשר בזוגיות ראשונה, סביר להניח שיתפשר בזוגיות הבאה, אלא אם יעשה שינוי מחשבתי אמיתי לגבי מה באמת הפריע לו.
כן, זה לא פשוט, אבל הכרחי לעשות עבודה עצמית ו"לחפור" קצת בתוך עצמך ולגלות דברים (גם אם הם לא נעימים ונחמדים) עליך. להבין מה באמת רוצים ומה רוצים שיהיה אחרת. לעשות דברים מתוך שלמות אמיתית ופנימית ולא כי זה מה שמצפים מאיתנו.
לדעת לשחרר דפוסים מסוימים אצלך ולדעת לשחרר התנהגויות שנעשות מתוך אוטומט ולא תמיד אתם מבינים אותם. תתחילו לחשוב יותר בכיוון של שאילת שאלות לגבי מה שאתם עושים וחושבים. שאלות כמו למה אני רוצה את זה? למה חשוב לי שבן הזוג יעשה את זה? האם זה גורם לי לאושר? סיפוק? תשאלו הרבה "למה" לגבי מה שאתם לא שלמים לגביו. לגבי כל מה שאתם בספקות לגביו ובעיקר לגבי כל מה שאתם לא ממש שלמים איתו.

מאוד חשוב שלזוגיות פרק ב' תגיעו אחרי שערכתם עבודה עצמית ושאתם יודעים מה אתם מחפשים בזוגיות הבאה. מה אתם מחפשים בבן הזוג הבא. מה הדברים החשובים ביותר. מה הקווים האדומים שלכם, עד איפה אתם מוכנים להתפשר. מה חשוב יותר ומה חשוב פחות. והכי חשוב, איזה מקום אתם נותנים לעצמכם בתוך הזוגיות הזו מתוך הערכה עצמית והכרה ברצונות של עצמכם. מאוד חשוב לא לוותר על עצמך ולאבד את עצמך בתוך זוגיות בכלל, ועל אחת כמה וכמה זוגיות פרק ב'.

בהצלחה!!!

פנינה מזן

לכרטיס של פנינה

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

מאמרים נוספים