מהי זוגיות טובה וכיצד נגיע אליה

מהי זוגיות טובה וכיצד נגיע אליה

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

 

בכל אדם קיים הצורך הטבעי והבסיסי בחום ואהבה. כילדים אנו זקוקים לדמות מבוגרת שתאהב אותנו, וכמבוגרים אנו מוצאים את המילוי לצורך הזה בבני זוג. לצערנו לא תמיד אנו משכילים למצוא זוגיות טובה, כזו שמאפשרת לנו לחוש בטחון, לפרוח ולממש את עצמנו. צוות האתר "התאמה זוגית", האתר המוביל בישראל בכל הקשור לזוגיות, מסביר כיצד למצוא את הזוגיות הטובה שכולנו חולמים עליה.

מהי זוגיות טובה

ענינו על כך כבר על קצה המזלג – זוגיות טובה היא זוגיות בה אנו חשים בטחון, בדומה לבטחון שחשנו בקרבת הורינו. זוגיות בריאה היא זוגיות שתאפשר לנו לממש את עצמנו כבני אדם אינדבידואלים ותמיד תחכה לנו, חמה ועוטפת. אין זה אומר שאסור להתווכח או לריב, או שתמיד חייבים לחייך אחד אל השני, למרות שכדאי, אבל הזוגיות הטובה שאנו מחפשים טמונה בתקשורת בין בני הזוג.

תקשורת זוגית

מחלוקות, חילוקי דיעות, ויכוחים ומריבות הם חלק מכל זוגיות, לא רק זוגיות רומנטית. בני אדם אינם אוהבים לוותר באופן כללי או לחוש טובים פחות ממישהו אחר, והתוצאה היא מריבות. השאלה הגדולה היא מה עושים אחר כך, או תוך כדי. לתקשורת הזוגית תפקיד חשוב בבניית הזוגיות, כמובן, ועלינו לשלוט בעצמנו גם בשעת כעס כדי לא לומר דברים שאין מהם חזרה וכדי לא לפגוע בבני הזוג שלנו בצורה שלא נוכל לתקן. מעבר לכך, גם לאחר הריב כדאי לדעת להתנצל וללבן את הדברים בשיחה רגועה ונעימה.

התחשבות
התחשבות וויתורים הם מאבני הבניין של כל זוגיות טובה ובלעדיהם אי אפשר. היכולת לחשוב על האדם שמולי, הצבת הרצונות שלו והצרכים שלו בראש סולם העדיפויות שלי, גם אם אני צריך או צריכה לוותר על העדפותי האישיות, הכרחיים כדי לייצב זוגיות בריאה לאורך זמן. בשנה או השנתיים הראשונות להיכרות חוקי הפיזיקה והכימיה עובדים עלינו, ופרפרי ההתאהבות עדיין מתעופפים בבטנו, כך שהויתורים באים בטבעיות ואיננו מרגישים אותם. לאחר פרק זמן זה, הויתורים הולכים והופכים קשים יותר ודורשים מאיתנו מאמצים גדולים יותר. אם נצליח להבין כי אותם הויתורים יכולים רק להוביל אותנו לזוגיות טובה יותר ולאהבה גדולה יותר, נצליח לעשות אותם בשמחה, ונזכה.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly