זוגיות טובה – איך עושים את זה?

התפיסה הרווחת היא שישנה נוסחה או כללים מאוד ברורים שאם מיישמים אותם, אפשר לייצר זוגיות טובה, אלא שהחיים, כפי שכולנו יודעים, הם מורכבים הרבה יותר, וזוגיות צריכה להתחיל להיבנות כבר בשלב הבחירה של בן או בת הזוג.

זוגיות טובה – איך עושים את זה?

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

בחירה לא נכונה של בן או בת הזוג יכולה להוביל למאבק רציף וקשה, שהסיכויים שלו להצליח הם מאוד קלושים, ולא בגלל שלא מיישמים את אותם כללים ונוסחאות, אלא בגלל שאין יכולת ליישם אותם, אין את התנאים הנפשיים, האישיים והבין אישיים שמאפשרים לבני הזוג לנהוג על פי הכללים האלה, חכמים ככל שיהיו.

הכל מתחיל בבחירה שאנו עושים בשלבים הראשונים

המשמעות היא שכדי לייצר לעצמכם זוגיות טובה, חשוב מאוד שתתחילו לחשוב במונחים של זוגיות, כבר כאשר אתם בוחרים את בני הזוג שלכם, וזה לא פשוט כפי שזה נשמע. בתוך הזוגיות עצמה, ובהנחה שעשיתם את הבחירה הנכונה, יהיה לכם קל הרבה יותר להתנהל, שכן כל מה שזוגיות צריכה כדי להצליח היא אהבה וכל מה שעושים כשיש אהבה. לתת לצד השני, להבין את הצד השני, לאפשר לצד השני, ובתוך כך להרגיש שזה לא גורע מכם דבר, ההיפך. בחירה נכונה של בן או בת הזוג תאפשר לכם לבצע את הדברים האלה בצורה מאוד טבעית ואינטואיטיבית, לעומת בחירה שגויה שיכולה ליצור מאבק ארוך ומתמיד לשמירת הזוגיות.

החיים מורכבים יותר מבחירה טובה או לא טובה

אחרי שאמרנו את זה, כדאי לשים לב שתיארנו שני מצבי קיצון של בחירה טובה מול בחירה לא טובה. בפועל, הבחירות שאנו עושים בחיינו הן לא טובות, והן גם לא לא טובות, אלא היכן שהוא באמצע על פני סקאלה רחבה מאוד של מידת התאמה בין בני הזוג. במקרים אלה, ואלו הם כאמור רוב המקרים, ישנה חשיבות רבה שכל אחד מבני הזוג יצייד את עצמו בידע שיסייע לו להתמודד עם אתגרי הזוגיות, ויעשה את המאמץ הנדרש על מנת לנהוג כבן או בת זוג חיובי, שעושה את מה שצריך כדי לתרום לזוגיות.

לסגל את התפיסה הזוגית הנכונה בסיוע איש מקצוע

בסופו של דבר, זוגיות טובה היא זוגיות שמוסיפה ערך לחיינו, שתורמת לנו שמחה, בטחון, רוגע ושלווה, סיפוק והגשמה, ולצד זאת יכולה להציב בפנינו גם לא מעט אתגרים, שעצם ההתמודדות איתם הופכת להיות משימה חיובית שאנו לומדים לאהוב, ללמוד ממנה ולהתפתח באמצעותה. זו היא למעשה התפיסה היחידה שאתם צריכים לסגל לעצמכם, ומרגע שתסגלו אותה, תוכלו לפעול בצורה מאוד אפקטיבית לשמירה על הזוגיות שלכם. את הדרך לסגל לעצמכם את התפיסה הזאת, וללמוד את המרכיבים המרכזיים שלה, תוכלו ללמוד במסגרת ייעוץ זוגי, או אפילו ייעוץ אישי הניתן לכם על ידי יועץ זוגי בהקשר הספציפי של בניית זוגיות טובה.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly