התאמה זוגית – זה לא מהשמיים

התאמה זוגית – זה לא מהשמיים

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

רבים טועים לחשוב כי התאמה זוגית נעשית בידי שמיים ומחכים לפגוש את האחד שיתאים כמו כפפה ליד, ללא שום מאמץ מצידם או צורך להשתנות. אנחנו לא רוצים להרוג את הרומנטיקה, חלילה, להיפך, אך כדי להגיע אל האושר הזוגי כדאי להבין את הדינמיקה הזוגית ואת מה שמצפה לכם כשחיים בשניים. צוות האתר זוגיות טובה, הפורטל המוביל בישראל בנושאי זוגיות, נותן מספר עצות שיכולות לשנות את חייכם.

 

אהבה ניזונה מויתורים

החיים בזוגיות לעולם אינם סוגים בשושנים לאורך זמן, אלא מהווים אתגר תמידי לרוח האנושית. מטבענו, אנו נוטים להתחשב בעצמנו בלבד ומצפים שהסביבה בכלל, ובני זוגנו בפרט, ישתנו ויתאימו את עצמם אלינו. כאמור, זה טבעי, אבל המפתח לזוגיות טובה הוא ויתורים הדדיים והתחשבות האחד בצרכיו ורצונותיו של השני.
הדומה והשונה
השאיפה שלנו היא למצוא מישהו שיתאים לנו לחלוטין: בתחומי העניין, בחלומות ובהעדפות. בפועל, כשאנו פוגשים מישהו כזה אנו משתעממים תוך זמן קצר, ומוצאים את עצמנו, בסופו של דבר, נמשכים אל מי שאנו שונים ממנו דווקא. למעשה, גם אם נצליח לבנות זוגיות עם מישהו שדומה לנו, נגלה כי לאורך השנים התפתחנו לכיוונים אחרים, ותחומי העניין שלנו השתנו, לא תמיד בהתאמה. נקודות דמיון הן עוגן חזק בכל הקשור לנושא של התאמה זוגית , ותמיד כדאי לחזק את נקודות הדמיון הללו בינינו לבין בני זוגנו, אך כדאי להקפיד על פתיחות כלפי השוני והשינויים כפתח לעניין נוסף ולחיזוק הקשר הזוגי.
מי שמשקיע
כאמור, התאמה זוגית אינה גורל משמיים, ולמרבה ההפתעה גם אהבה לא. אם נשים לב נראה כי בחיים בכלל אנו לומדים לאהוב את מה שאנו משקיעים בו. כך זה עם בעלי חיים שאנו מטפלים בהם, כך זה עם חפצים שעלו לנו הרבה כסף, שנתפס אצלנו כסוג של השקעה, כך זה אפילו עם ילדים, שאנו לומדים לאהוב ככל שאנו משקיעים בהם גם אם הם לא שלנו, וכך זה גם בזוגיות. ככל שנשקיע יותר בבני זוגנו, במחוות קטנות או גדולות, בויתורים שכבר הזכרנו, בדאגה לרווחתם וברצון שיהיה להם טוב, כך נרוויח גם אנחנו אהבה גדולה יותר, קשר עמוק יותר וזוגיות טובה יותר.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly